Складання відповіді на запит від ДПС
Господарська діяльність в Україні має на увазі ведення бухгалтерського обліку для юридичних осіб, підготовку та складання звітності, дотримання законодавчих норм та виконання своїх податкових обов'язків з моменту реєстрації підприємства. Керуючись Податковим кодексом України та іншими нормативними документами, платник податків зобов'язаний неухильно здійснювати операції у межах чинного законодавства.
Складання відповіді на запит державної податкової служби(ДПС)
Функції контролю покладено на органи державної фіскальної служби. Представники контролюючого органу моніторять за діяльністю кожного платника. Спираючись на надану податкову звітність, інспектор ДФС здійснює камеральну перевірку.
Камеральна перевірка – це контроль за своєчасним поданням звітності, коректного її складання та виконання податкових зобов'язань – оплата податку – у встановлені законом строки. Тобто, не бачучи всіх операцій платників податків, орган ДФС перевіряє лише ту інформацію, яку платники задекларували. На цьому етапі може виникнути необхідність провести «звірку» з контрагентами – це зіставлення декларованих даних платника: його постачальників та покупців. Для цього може бути Вам надіслано запит фіскальною службою України.
Взаємодія з представниками державної податкової служби можлива у телефонному режимі, проте офіційна його складова – це звичайно листування.
Контролюючий орган надсилає при необхідності лист – запит, який необхідно відповісти у встановлені для різних випадків терміни.
Що робити, якщо ви отримали лист чи запит від податкової інспекції?
Перше, що необхідно - це зафіксувати дату отримання цього листа. Саме від цього дня відбуватиметься обчислення потрібної кількості робочих днів для надання відповіді на запит. При отриманні листа з повідомленням про дату отримання буде та дата, коли представник організації розпишеться в його отриманні. Якщо платника «немає на місці» і за листом ніхто не прийде, не варто обнадіюватися, що механізм з обчислення днів, що надаються на відповідь не буде запущений. Того дня, коли пошта відправить назад листа з позначкою «не отримано», і буде початком цього терміну. Скільки листа зберігається у відділенні пошти краще уточнити у Вашої листоноші.
Друге, вивчіть сам текст листа. Помилятися можуть не лише платники, а й працівники органів ДФС.
У запиті податкової (ДПС) про надання документів має бути:
Чи правильно вказано найменування Вашої компанії
Реквізити Вашої юридичної чи фізичної особи
Предмет запиту, підстава для нього
Посилання на регулюючі пункти Закону
Вичерпний перелік необхідних документів для надання
Чи зареєстровано цей лист, про що свідчить штрих-код
Якщо Ви бачите, що лист – запит складено коректно та ставиться до Вашої діяльності, робимо вдих тричі та починаємо планувати свою відповідь. Від того, чим грамотніше буде складено лист-пояснення, залежить подальший розвиток цієї ситуації.
Які є підстави для направлення запитів від ДПС?
Усі підстави викладено у Податковому кодексі України. Однак їх багато. Контролюючі органи мають право збирати інформацію для забезпечення інформаційно-аналітичної діяльності. Ст. 73 ПКУ говорить про те, що платник зобов'язаний надати інформацію- пояснення на запит на безоплатній основі, а також копії первинних документів, що підтверджують правильно засвідчені.
Письмовий запит для надання інформації надсилається платнику в одному з таких випадків:
- За результатами аналізу податкової інформації, що може свідчити про порушення податкового законодавства
- Виявлено недостовірні дані, які Ви надали у податковій звітності
- Покупець може направити скаргу до декларації з ПДВ, якщо Ви не зареєстрували у строк податкову накладну або порушили правила її усунення.
- У разі проведення зустрічної звірки у рамках камеральної перевірки.
- І в інших передбачених законодавством випадках.
При отриманні запиту, відповідь на нього можна надати лише раз. Ніхто не дасть змоги переписати, надати інакше, доповнити інформацію. Як ми вже писали раніше – від відповіді залежить розвиток подій чи відсутність розвитку, що також добре. Тому ми рекомендуємо звернутися до фахівців за отриманням консультації щодо складання відповіді або замовити цю послугу.
Для того, щоб відповідь була складена коректно і грамотно, необхідно досконально висвітлити питання фахівця, який готуватиме відповідь, розкривши всі нюанси та деталі-як перед лікарем. Добре, якщо буде надано доступ до обліку платника для повного вивчення обставин.
Відповідь на запит має бути лаконічною, інформативною, але водночас без зайвої «води» та інформації, яка не стосується справи. Розкрийте у відповіді все, що потрібно представнику контролюючого органу, щоб з Вашої відповіді були зроблені правильні висновки. Неповна відповідь, недостовірні дані можуть спричинити за собою позапланову перевірку, яка буде проводитись лише в рамках цього питання.
Вартість послуги зі складання відповіді на запит ДФС
Вартість послуги зі складання відповіді на запит контролюючого органу диференційована. Вона залежить від багатьох факторів: який перелік документів необхідно надати, яка ситуація склалася на підприємстві, наскільки дії платника були законними та правомірними, на який день після отримання запиту ДФС Ви звернулися.
Замовити послугу та дізнатися скільки коштує консультація, відвідавши офіс компанії «Бухгалтерський світ» в Одесі за адресою вул. Базарна будинок 71 корпус 3 офіс 2 або запросити спеціаліста на територію Вашої компанії. За особистої зустрічі буде зручніше повністю розкрити ситуацію.
Переваги компанії "Бухгалтерський світ" у складання відповіді на запит ДПС
Команда компанії «Бухгалтерський світ» регулярно надає відповіді на запити своїх клієнтів, бере участь у дебатах від платників податків при отриманні податкових вимог.
Звернувшись до нас за цією послугою, Ви отримаєте грамотно складену відповідь, з урахуванням ситуацій, опрацьованих на практиці. Вам допоможуть правильно сформувати необхідний пакет документів, коректно завірити їх.
Грамотне спілкування з фіскалами допоможе успішно взаємодіяти з ними без відриву від господарської діяльності компанії!
Ми пропонуємо допомогу у підготовці відповіді на запит ДФС, а саме:
- Допомога у підготовці відповіді на запит податкових органів (ДПС)
- Повний супровід під час підготовки відповіді до податкової
- Доступні ціни на складання відповіді на запит державної фіскальної служби
Для отримання додаткової інформації або замовлення послуги зверніться, будь ласка, за телефонами:
Або заповніть форму зворотнього зв'язку:
Поширені запитання
1️⃣ Які основні помилки трапляються при складанні відповіді для податкової?
Основними помилками є: неповна відповідь, ненадання документів, що підтверджують, нерозкриття суті господарської операції, зайва інформація, яка не є запитуваною.
2️⃣ Що таке ДФС, і яку роль вони відіграють у податкових перевірках?
ДФС - це фіскальний орган, який покладено контролю над дотриманням законодавства всіх платників податків.
3️⃣ Що буде, якщо проігнорувати запит податкової (ДПС) про надання інформації?
Не надання відповіді на запит контролюючого органу спричиняє позапланову перевірку.
4️⃣ Запитані документи відсутні – що чекає на платника податків?
За відсутності первинних документів, що підтверджують реальність здійснення операції, така операція буде визнана недійсною з усіма податковими наслідками.