Чому важливо контролювати бухгалтерію

/

Бухгалтер на підприємстві дуже важлива, можна сказати ключова фігура. Від якісної роботи фахівця бухгалтерії залежить стабільна і системна робота компанії. Будь-які зміни в цій ділянці роботи є стресом для підприємства.

На пошуки нового співробітника можливо піде час, але господарські процеси не зупиняються – контрагенти як чекали податкової кредит, так і чекають.

Тому часто, при відносно спокійній роботі, керівництво компанії не поспішає міняти бухгалтера і намагається не турбувати цей «складний вузол ».

1. Чи є спокій і звичка до роботи фахівця гарантією якості виконання його обов’язків?

2. Чи є перевірка знань «свого» бухгалтера образою або висловленням недовіри?

3. Наскільки важливо залучати для контролю незалежних експертів?

Дії фахівця будь-якої сфери потребують контролю і перевірці. Якщо процес пустити на самоплив, можна отримати дуже негативний результат. При роботі інших напрямків, можливо результат буде очевидніше і швидше – не буде продажів, дисциплінарні порушення, конфлікт з контрагентами. А що ж є ознаками збою в роботі бухгалтерії?

Для того, щоб не було потім несподіванок при працевлаштуванні фахівця необхідно повідомити про можливу перевірку знань з певною періодичністю. Так, доведеться закласти це в бюджет – це та стаття витрат, яка якщо не буде запланованої, буде виплачена все одно, але в інших розмірах і при інших обставинах.

Періодика – це допомога в роботі бухгалтера. Новації, законодавчі зміни, посилення відповідальності за всім годі й встежити, та й трактувати їх необхідно правильно і своєчасно. Надайте вибір фахівця і проконтролюйте, щоб журнали не просто складували, а були застосовані за призначенням. Як це зробити? Вони повинні містити позначки, витримки, окремі номери можливо перебувати поруч з робочим місцем бухгалтера.

Надсилайте на навчання фахівця. Зараз величезний ринок з наданням подібних видів послуг. Від вебінарів до очних програм. Боїтеся, щоб працівник не зловживав відсутністю на робочому місці, замість навчання, організуйте виїзний тренінг на Вашій території.

Створені умови роботи і постійного підвищення кваліфікації бухгалтера дають право власнику компанії провести зріз знань. Проведіть атестацію своїми силами або із залученням незалежних тренерів. І за результатами сміливо робіть висновки про професійний рівень Вашого колеги.

Як зрозуміти, що в бухгалтерії щось пішло не так?

Якщо Ви почули про те, що співробітник не планує зараз займатися підвищенням свого рівня або «у нього зараз інші плани» – варто задуматися хто все-таки перед Вами хороша людина або професіонал?

Як контролювати бухгалтерію і уникнути порушень?

Залучайте незалежні компанії для проведення внутрішнього аудиту. Це допоможе не запускати бухгалтерський облік, мінімізує порушення законодавства, полегшить виявити помилки і провести своєчасні виправлення без фінансових санкцій. Запрошені фахівці:

– перевірять повноту первинної документації, що забезпечує реальність і достовірність угод;

– проконтролюють дотримання бухгалтерських стандартів;

– перерахують при необхідності податки;

– відслідкують терміни податкових перерахувань;

– промоніторять повноту кадрового обліку;

– вивчать дотримання всіх соціальних гарантій співробітників компанії;

– виявлять порушення, і нададуть рекомендації в касовій дисципліні.

Це буде незалежний погляд, спрямований на благо підприємства і в допомогу бухгалтерську службу.

Рекомендації по вибору аутсорсингової компанії

Якщо для Вашої компанії рекомендований вміст бухгалтерії є поки непідйомним, є вихід із ситуації. Аутсорсингові компанії спеціалізуються на надання таких послуг, а значить забезпечення якості клієнтам обумовлює необхідністю проводити навчання, підвищувати свій рівень, організовувати і систематизувати знання. Ще один плюс у виборі такої форми ведення бухгалтерського обліку – досвід. Так як Ви швидше за все не єдиний клієнт такої компанії, їх практика обширна і ймовірність зіткнутися з регулярними питаннями істотно вище, ніж у штатного бухгалтера.

Як вибирати аутсорсингові компанії?

1. Досвід. Зверніть увагу на дату її створення. Ми ні в якому разі не применшує цінність молодих компаній, але це одна з ознак стабільності на ринку.

2. Постійність. Як давно змінювався керівник цієї структури. Фахівці, як правило, не йдуть зі своєї професії, а сміливо її осягають.

3. Акредитація. Чи є у співробітників зовнішні незалежні оцінки знань. Це не є в нашій країні обов’язковим, на жаль. У ряді сусідніх країн без державних або приватних акредитацій неможливо займатися даним напрямком.

4. Думка. Всі перераховані вище рекомендації можуть бути і не дотримані. Порада від Ваших знайомих буде, мабуть, самим надійним джерелом для вибору аутсорсингової компанії.

Ніхто не застрахований від помилок. Не бійтеся змінювати фахівців або обслуговуючу компанію, якщо якість послуг і професіоналізм не відповідають Вашим вимогам.