Як оформити декретні для ФОП?

/

Фізична особа підприємець захищена з боку законодавства всіма соціальними гарантіями, за умови виконання обов’язків, передбачених законом.

Організовуючи свою підприємницьку діяльність ФОП на власний розсуд веде бізнес, будує графік роботи і визначає навантаження. При настанні страхового випадку, зокрема радісної події вагітності, підприємець може розраховувати на соціальну допомогу для себе на час декретної відпустки. Декретна відпустка — це період від дати народження дитини до трьох років. Протягом цього періоду соціальна допомога виплачується всім матерям, незалежно від наявності статусу підприємця. Також підприємець-мама може продовжувати свою підприємницьку діяльність на цей період — якщо їй дозволяє час і профіль діяльності.

Ми ж поговоримо зараз про період так званої «тимчасової втрати працездатності» починаючи з 30 тижня вагітності, в простолюдді «лікарняний».

Компенсація тимчасової втрати працездатності здійснюється Пенсійним Фондом України. Для того, що підприємець-жінка мала на нього право як ФОП, необхідно кілька факторів:

  • Офіційно бути зареєстрованою підприємцем..
  • Оформлений лист непрацездатності в медичному закладі.
  • Оплата єдиного соціального внеску протягом 12 місяців, що передують настанню страхового випадку.

Тривалість оплачуваного лікарняного по вагітності та пологах за замовчуванням 126 (сто двадцять шість) календарних днів. У разі складніших пологів (це визначає лікар на підставі переліку затвердженого законом) тривалість становить 140 (сто сорок календарних) днів. Продовження базової відпустки здійснюється тільки за наявності встановлених фактів, тож спочатку йдеться про відпустку у 126 календарних днів.

Лікарняний лист може бути оформлений двома варіантами: електронний лист непрацездатності та паперовий. Обидва варіанти поки що мають однакову силу. Під час відкриття лікарняного листа лікар уточнить, чи є майбутня мама найманим працівником, чи веде підприємницьку діяльність і відкриє лікарняний лист за встановленими реквізитами.

Підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування (будь-яка група) мають сплачувати щомісяця єдиний соціальний внесок у розмірі 22% від мінімальної заробітної плати. Саме цей факт дає змогу отримати виплату від Пенсійного Фонду України. На період воєнного стану підприємцям було надано право не оплачувати ЄСВ, відповідно право на отримання декретних також було втрачено.

ФОПи, які перебувають на загальній системі оподаткування, оплачують ЄСВ виходячи з розрахункової величини доходу, але не нижче встановленого мінімального рівня.

Для отримання грошової допомоги необхідно зібрати пакет документів і провести розрахунок суми.

Как оформить декретные для ФОП

Розмір допомоги залежить від оплати єдиного соціального внеску. Якщо ФОП платник єдиного податку, сума розрахунку буде визначена виходячи з мінімальної заробітної плати на місяць, оскільки саме цей розмір є базою розрахунку. За умови, що майбутня мама сплачувала ЄСВ 12 місяців поспіль, необхідно визначити середньоденний розмір. Для цього розмір мінімальної зарплати необхідно розділити на середньомісячну кількість календарних днів. Це 30,44. Після отриманої середньоденної величини множимо на потрібну кількість календарних днів тимчасової непрацездатності та визначаємо розмір виплати. З отриманої суми ФОП не оплачує окремо ЄСВ 22%, як це роблять роботодавці за своїх найманих працівників. Але ФОП у декреті продовжує оплачувати ЄСВ виходячи з мінімально встановленого розміру.

Отримати соціальну виплату від пенсійного фонду ФОП може за наявності спеціального соціального рахунку в банку. Цей рахунок відкривається безкоштовно будь-яким банком.

Єдиний податок можна не оплачувати на період тимчасової втрати працездатності у зв’язку з декретною відпусткою строком на 1 місяць, за відсутності діяльності та найманих працівників. На інший період податкові канікули не продовжуються.

Для отримання соціальної допомоги необхідно оформити заявку на електронному порталі Пенсійного Фонду України. Для цього потрібно:

  • Кваліфікований електронний підпис (КЕП).
  • Заява-розрахунок на отримання грошових коштів від ПФУ.
  • Наявність лікарняного листа — правильного оформленого в статусі “Готовий до оплати”.
  • Реквізити спеціального рахунку.

В особистому кабінеті ПФУ застрахована особа ФОП зможе знайти лист непрацездатності у відповідному розділі. Статус його має бути готовий до оплати. Необхідно роздрукувати лікарняний лист.

Під час подання заяви розрахунку в особистому кабінеті ПФУ заповнюємо всі необхідні поля, вказуючи на тип лікарняного листка — електронний або паперовий — і подаємо до Пенсійного фонду.

Якщо статус лікарняного листка не Готовий до оплати, а, наприклад, Закритий — необхідно звернутися до лікаря, тільки лікар, вносячи в електронну систему, може поправити статус, перезавантажити. Тільки після цього можна буде приступити до оформлення заявки.

Всі паперові документи можна завантажити в момент подачі заяви для підтвердження статусу, паперової версії лікарняного листка непрацездатності або якісь додаткові документи. При правильному оформленні заяви розрахунку — статус її буде встановлено Прийнято до оплати.

Грошові кошти надійдуть на спеціальний Ваш рахунок і їх звідти необхідно перевести на особисту картку або перевести в готівку.

При продовженні лікарняного на 14 календарних днів — перераховувати суми не потрібно. Процедура ідентична. На базі старого розрахунку подається нова заявка, тому що листок непрацездатності буде з новим номером.

Допомога при народженні, яка належить усім породіллям згідно із законодавством, виплачується не Пенсійним Фондом, а соціальною службою. Тому за цими виплатами звертаються всі мами, які працюють і не працюють.

За отриманням додаткової інформації або допомоги при оформленні лікарняного листа з тимчасової працездатності Ви можете звернутися за телефонами 0678607770, 7017578 або записатися на консультацію.